Субота, 23.11.2024, 22:07
Вітаю Вас Гість | RSS

BUSY TEACHER

Меню сайту
Категорії розділу
Хмара тегів
Наше опитування
Оцінка сайту
Всього відповідей: 27

Каталог статей

Головна » Статті » Навчальні статті

Тести і вправи для майбутніх першокласників

Тести і вправи для майбутніх першокласників

Навіщо проводять співбесіди під час вступу до школи? В одному випадку це робиться при відборі найбільш підготовлених дітей в спецшколу. У іншому − для розподілу дітей по класах з різним ступенем інтенсивності навчання − від "класів вирівнювання" до класів, в яких діти вчаться за прискореною програмою. Співбесіда дає можливість визначити, наскільки малюк підготовлений до шкільного життя, прогнозувати його успіхи. І чим краще готова дитина до змін, пов'язаних зі школою, тим спокійніше і легше проходитиме його адаптація.

Чи готовий малюк до школи

Ви вже чули, як готувалися до цього випробування ваші знайомі, друзі, але результат іспиту інколи виявлявся для них неочікуваним і образливим. Одна з причин невдачі ховається в тому, що в обстановці співбесіди діти губляться, не встигають укластися в строк, відволікаються або не можуть зосередитися.

Причини цього потрібно обов'язково визначити, бо загалом семирічне дитя здатне поставити мету, вирішити, намітити план дії, реалізувати його, докласти певних зусиль для подолання перешкод.

З нашою допомогою ви могли б провести удома своєрідну "репетицію" іспиту. Проте ми не пропонуємо вам універсальну шпаргалку, в точності співпадаючу із завданнями, які будуть на іспиті. Та це і неможливо, адже в кожній школі свої вимоги.

Методики, які використовуються для визначення готовності до школи існують різні.

Але перш ніж розповісти про деякі з них, давайте домовимося:

- не займайте позицію перевіряючого, не змушуйте дитину до роботи. Утримайтеся від фраз типу: "Ось я зараз перевірю, чи візьмуть тебе в школу", набагато краще сказати: "Давай разом поглянемо, як ти умієш займатися";

- якщо дитина з якоїсь причини відмовляється від роботи, відкладіть її на інший час;

- малюк обов'язково має бути у хорошому настрої. Якщо він зайнятий цікавою грою, захоплений, дайте йому можливість її закінчити;

- на успіхи і невдачі дитини реагуйте стримано, рівно, доброзичливо. Не фіксуйте його увагу на помилках. Якщо "учень" не впорався із завданням, підтримайте його, наступного разу у нього обов'язково все вийде;

- не намагайтеся виконати відразу всю роботу цілком, це важко. Оптимальна тривалість роботи − 15-20 хвилин. Проте час заняття може змінюватися залежно від стану дитини;

- дитина не повинна все робити лише на "відмінно". Є показники першочергові і другорядні, ті, що заповняться в процесі навчання.

Тому не робіть висновків, що далеко йдуть, з результатів і пам'ятайте: жоден тест не дає стовідсоткового прогнозу успіху або невдачі, він лише підказує, на що потрібно звернути увагу.

Вправа на розвиток довільної уваги

Дитині дають аркуш паперу, кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10 трикутників. Коли ця робота буде завершена, дитину попереджають про необхідність бути уважним, оскільки інструкція читається лише один раз. "Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти − хай робить так, як зрозумів. Якщо дитина впоралася з першим завданням, можна продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання.

Вправа на розвиток спостережливості

Запропонуєте дитині гру: "Уважно оглянь кімнату і знайди предмети, в яких є круг, коло". Малюк називає предмети − годинник, основа олівця, вимикач, ваза, столик. Можна провести цю гру у формі змагання для групи дітей, придумуючи аналогічні завдання.

Гра на розвиток пам'яті

У цю гру можна грати з дитиною, наприклад, під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом.

Гра для тренування мислення і кмітливості "Як це можна використовувати?"

Запропонуєте дитяті гру − знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати − писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі.

Тест "Безглуздості" − для оцінки образно - логічного мислення

Покажіть малюкові картинку, на якій намальовані різні безглуздості і попросіть його уважно розгледіти картинку і сказати, що намальоване неправильно. Попросіть дитину пояснити, що саме невірно в цих безглуздих ситуаціях. На все завдання відводиться 2 хвилини. Добре, якщо маля за цей час відмітить більше 8 безглуздостей.

Тест для майбутніх першокласників:

- Назви своє прізвище, ім'я, по батькові;

- Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?

- Як звуть твоїх батьків?

- Вранці ти снідаєш, а вдень...?

- Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?

- Футбол, гімнастика, теніс, плавання − це...?

- Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?

- Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?

- Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш?

- У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?

- Береза, дуб, осика − це...?

- Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?

- У корови − теля, у собаки − ..., у коня − ...?

- Чому раніше, ніж пройде поїзд, опускається шлагбаум?

- Огірок, помідор, морква, буряк − це ...?

Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу.

Тест, за допомогою якого можна визначити, чи хоче малюк іти до школи і що його там приваблює:

1. Якби були дві школи − одна з уроками російської мови, математики, читання, співу, малювання і фізкультури, а інша лише з уроками співу, малювання і фізкультури, − в якій з них ти хотів би вчитися?

2. Якби були дві школи − одна з уроками та перервами, а інша лише із перервами і жодних уроків, − в якій з них ти хотів би вчитися?

3. Якби були дві школи − в одній ставили б за хороші відповіді оцінки, а в іншій давали б солодощі і іграшки, − в якій з них ти хотів би вчитися?

4. Якби були дві школи − в одній можна вставати лише з дозволу вчительки і піднімати руку, якщо ти хочеш щось запитати, а в іншій можна робити на уроці все що хочеш, − у якій з них ти хотів би вчитися?

5. Якби в класі у вас захворіла вчителька і директор запропонував би її замінити іншою вчителькою або мамою, кого б ти вибрав?

6. Якби були дві школи − в одній задавали б уроки додому, а в іншій ні, − в якій з них ти б хотів вчитися?

7. Якби мама сказала: "Ти у мене ще зовсім маленький, тобі важко вставати, робити уроки. Залишайся в дитячому садку, а в школу підеш на майбутній рік", − погодився б ти з такою пропозицією?

8. Якби мама сказала: "Я домовилася з вчителькою, що вона ходитиме до нас додому займатися з тобою. Тепер тобі не доведеться ходити вранці в школу", − погодився б ти з такою пропозицією?

9. Якби твій друг (подружка) запитав, що тобі більш всього подобається в школі, що б ти йому відповів?

Проаналізуйте відповіді дитини. За кожну правильну відповідь дається 1 бал, за неправильну − 0 балів. Якщо маля набрало 5 балів і більше, можна сміливо сказати, що він внутрішньо готовий до школи.

Добре було б простежити за тим, як грає ваше дитина з іншими дітьми, чи уміє грати "за правилами" не лише з однолітками, але і з дорослими.

Якщо результати тестування вас чомусь бентежать, зверніться за допомогою до фахівців. Можливо, у вашому дитячому садку є психолог, який відповість на всі ваші питання, розвіє ваші сумніви.

Категорія: Навчальні статті | Додав: Nick (28.04.2016)
Переглядів: 512 | Теги: тести, вправи | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Новини світу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0